کد خبر: ۸۸۲۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷ 31 July 2020

 

تابناک/ به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آبتین حیدرزاده امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی در ذبح دام و مصرف گوشت قربانی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین وجود تب کریمه کنگو از تمام مردم درخواست می‌کنیم که در هنگام ذبح دام و مصرف گوشت قربانی توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه مردم باید از ذبح دام در اماکن مسکونی و همچنین معابر خودداری کنند بیان کرد: کشتار و ذبح دام باید در اماکن ویژه در نظر گرفته شده برای این کار و تحت نظر کارشناسان دامپزشکی انجام شود تا کسی را در معرض خطر بیماری قرار ندهد.

وی با تاکید بر خرید غیرحضوری دام و عدم تجمع برای این کار خاطرنشان کرد: باید شرایطی فراهم شود که پس از ذبح دام در کشتارگاه و زیر نظر کارشناسان دامپزشکی و با رعایت کامل اصول بهداشتی گوشت‌ها بسته بندی شده و برچسب گوشت قربانی نیز روی آنها نصب شود.

حیدرزاده با بیان اینکه همه دام‌ها باید در کشتارگاه‌های صنعتی و به‌صورت بهداشتی ذبح شوند و کسی حق فروش دام زنده در میادین دام را ندارد عنوان کرد: افراد تنها با رعایت فاصله فیزیکی مناسب و همچنین داشتن ماسک و دستکش می‌توانند در میادین خرید دام حاضر شوند.

وی به فعالیت مراکز خیریه و سازمان‌های دولتی نظیر کمیته امداد و سایر موسسات و ارگان‌های اینچنینی در این ایام اشاره کرد و بیان داشت: این مراکز نیز باید برای دریافت نذورات مردمی با کشتارگاه‌های صنعتی هماهنگ باشند و در همه مراحل اصول بهداشتی به طور کامل رعایت شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هنگام ذبح دام افراد باید از دستکش و عینک استفاده کنند و از عدم وجود حشرات خارجی روی پوست و پشم دام اطمینان حاصل شود افزود: از مصرف گوشت تازه ذبح شده خودداری شود و آن را حداقل 24 ساعت قبل از مصرف در یخچال نگهداری کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار